Replacement content

Get macromedia Flash Player

Replacement content

Get macromedia Flash Player

Archief

2017

Maart

2016

2015

2012

Juni
November

2011

Middelmaat

Pitches horen bij ons vak. Gelukkig mochten we afgelopen jaar aan diverse competities meedoen. Paar gewonnen. Meer verloren. Is niet erg, zolang de winst groot genoeg is. Bovendien: van verlies schijn je te leren. Daarom vraag ik altijd naar de reden. Meestal komt een ontwijkend antwoord. Soms leidt het tot een gesprek. 

“Dat concept van jullie vonden we heel creatief. Maar het andere bureau had het feest al helemaal uitgewerkt. En toen we democratisch moesten beslissen gaf dat de doorslag.”

“Jullie gingen uit van de inhoud. Namen duidelijk stelling. Dat valt niet bij iedereen goed. En toen het op stemmen aankwam, was de mooie huisstijl van jullie concurrent toch het meest aantrekkelijk.”

“Toen we de presentaties bespraken, was het net alsof iedereen onze briefing was vergeten. Waar strategie en concept waren gevraagd, werden de kosten van de website het criterium.”

Als je verliest, moet je nagaan wat je kunt verbeteren. Minder abstractie en meer houvast? Minder doel en veel meer middel? Ik geloof in de kracht van Het Idee. Laat me dat nog aantrekkelijker maken. Want de middelmaat wordt al vaak genoeg gemeten. 

Reageer op dit bericht

17-05-2009