Replacement content

Get macromedia Flash Player

Replacement content

Get macromedia Flash Player

Archief

2017

Maart

2016

2015

2012

Juni
November

2011

Klusjesman

Links en Artistiek Verantwoord hadden vroeger de pest aan bekende mensen in de reclame. Misschien is dat nog zo. Maar je hoort het niet meer. Gelukkig, want iedereen moet in reclame kunnen acteren. Tenzij het riekt.

Bekende mensen heten tegenwoordig BN-er. En je bent pas een echte BN-er als je jouw bekendheid aan een verzekeraar, een fiets, een wasmiddel, een wc-geurtje of een energiebedrijf hebt verkocht. Nog steeds niks mis mee. Tenzij het riekt.

Zo trapte NLEnergie een paar maanden geleden af met Natasja Froger. Zij van Rene was naar een hoge sympathieschaal gestegen dankzij haar huwelijkse inzet voor de Voedselbank. Slim van het nieuwe NLEnergie. Geen windeieren. Althans. Wacht maar totdat de voedselbankiers van drie-hoog-achter de deurwaarder van NLEnergie ontvangen. Wat zegt Natasja dan?

Niets. Want Natasja’s blonde monde is vervangen door de brutale bek van Maurice de Hond. Opiniepeiler Maurice de Hond? Jazeker. Ooit baanbrekend voor VARA’s “In De Rooie Haan”. Helder. Humoristisch. Verstand van zaken. Nieuw.

Dat is Voltooid Verleden Tijd. Mijn gelukkige jeugd koesterend wil ik Maurice nog graag sympa vinden. Maar met zijn optreden voor NLEnergie is Maurice in mijn ongeloofwaardigheidspolls met komeetsnelheid voorbijgegaan aan Ernst Louwes Van De Weduwe. En is het voor 94% zeker dat NLEnergie aan wurgzelfmoord doet met een peiler die zich opwerpt als Riekende Klusjesman.
 

Reageer op dit bericht

20-05-2009