Replacement content

Get macromedia Flash Player

Replacement content

Get macromedia Flash Player

Archief

2017

Maart

2016

2015

2012

Juni
November

2011

Niet Leuk

Ik kende het fenomeen nog niet. Een oud reclametypetje wordt nieuw leven ingeblazen. Verhuist van succesvol merk naar onbekend merk.

Vroeger was Sjors de Inspirator die tegen vieren aan de Cup-A-Soup moest. Leuk! Maar nu is Sjors een manager die bezuinigt dankzij Itec. Niet leuk.

Bij het zien van die Itec tv-commercial bleef ik met zoveel vragen zitten, dat het doel en de afzender mij volledig ontgingen. Toegeven, vervolgens heb ik via You Tube beide tv-commercials met elkaar vergeleken.

“Zie je wel” hoor je Itec’s marketing-manager denken “Herintreder Sjors levert ons veel aandacht en dus grote naamsbekendheid op”. Gelijk heeft ie. Hij is slim en denkt mij vervolgens toe: “Het kopiëren van Sjors voor een kopieerbedrijf sluit conceptueel als een bus. En zo’n goedkoop idee past perfect bij de profilering van “goedkoop in print- en drukwerk”. Yesss! Successs!”

Jammer. Wat Itec vooral bewijst is het grote verschil tussen Leuk Zijn en Leuk Willen Zijn. Leuk Willen Zijn is Niet Leuk. Itec is niet om te lachen. Itec maakt zich belachelijk.

En al die andere vragen die me van de inhoud afhielden?

Is het wel dezelfde acteur? Is er nou niemand die zoiets kan tegenhouden? Wie vindt dit wel leuk? Durft de bedenker zich ‘creatief’ te noemen? Wat vinden de 'vaders' van Sjors hiervan? Is zoiets ooit eerder gedaan? U ziet, genoeg voor een afstudeerwerkstuk van de kunstacademie.

En ondertussen glundert de marketing-manager. Straks maakt hij promotie. Nieuwe baan. Plakt hij Petje Pietamientje aan een kinderkledingmerk. Nog een keer promotie. Ha, Beun de Haas keert terug bij een schadeverzekeraar. En op de toppen van zijn kunnen bedenkt onze marketing-manager dat hij een koe kan uitmelken voor de landmacht.

“Ik zei nog zo geen bommetje!”

Reageer op dit bericht

02-02-2010