Replacement content

Get macromedia Flash Player

Replacement content

Get macromedia Flash Player

Archief

2017

Maart

2016

2015

2012

Juni
November

2011

Alarmbellen

“We hebben er lang over nagedacht. En de vormgever heeft veel symboliek in het logo gelegd”

Ik zit tegenover een prospect. Potentiële nieuwe opdrachtgever. Een enthousiaste directeur. Vol van zijn product. Vol ambitie. Vol plannen. Zoekt een bureau. En meegetild op zijn golf van enthousiasme leek het me leuk met hem te werken.

Leek. Want dan: “We hebben er lang over nagedacht”

Lang nadenken. Ik heb het er niet op. Denken & Tijd zegt me niks. Helder nadenken. Daar gaat het om. Ruis wegdenken. Kern bepalen. Duidelijk zijn. Dan pas kan je een boodschap overbrengen.

En dan: “Veel symboliek in het logo gelegd”

Veel symboliek in een logo leggen. Dat riekt naar lulkoek. We horen de vormgever uitleggen waar de olifant voor staat. Een zwaargewicht maar licht gebruikt door die 20% PMS. Een krachtpatser, maar toch sociaal. Een kuddedier, maar wel met een eigen wil. Een gigant, maar wel aaibaar. Past precies bij uw onderneming. En een speelgoed olifantje geeft zo lekker weg.

Opdrachtgever, luister naar uw alarmbellen als het over symboliek en logo gaat.

En mijn prospect? TRRRIIINGNG: ”Oh ja, ik had hier vanochtend nog een ander bureau en ik vind het nu wat lastig kiezen”.
 

Reageer op dit bericht

21-10-2008