Replacement content

Get macromedia Flash Player

Replacement content

Get macromedia Flash Player

Archief

2017

Maart

2016

2015

2012

Juni
November

2011

Nummer

“Sorry, dat kunnen wij hier niet meer doen. U moet een afspraak maken met Zakelijk. Ik wil wel even voor u bellen”

De meisjes van de Bosbank zijn best aardig. En ze kunnen er niks aan doen. Zeggen ze. Ik geloof ze wel. Maar er is nooit iemand die er wat aan kan doen. En wie er wel wat aan kan doen, die zie je niet. Die daadkrachtige mensen zitten natuurlijk te managen. Geld vasthouden heet dat in gewoon Nederlands. Want de bank moet weer gezond worden. En dan is er niemand die een trouwe, zakelijke klant aan een nieuw rekeningnummer kan helpen.

“Het is blijkbaar druk. Ze nemen niet op. Wil wel eens hè, zo rond de Kerst. Zijn er mensen met vakantie. Jan, weet jij of Martin er ook is? Wat zeg je... storing in de centrale. Wil wel eens, hè, zo rond de Kerst. Kopje koffie?”

Mijn Bosbankmeisje krijgt een blos na tien minuten tevergeefs bellen. Het kan mijn ergernis niet voorkomen. Eerst lang voor de balie wachten. Dan een meisje dat slechts gegevens mag intikken. Vervolgens wachten op de centrale. Wie kan er wat aan doen?

Al een rekening hier... Ja, vele.
Paspoort mee... Ja, astu.
Inschrijving KVK... Ja, hier.
Vennootschapscontract...

“Hebt u geen vennootschapscontract? Tja, dan heeft een afspraak met Zakelijk nu geen zin. Als u dat contract hebt ondertekend kunt zelf met de centrale bellen en maken zij voor u een afspraak. Hier hebt u het nummer...”
 

Reageer op dit bericht

23-12-2008