Replacement content

Get macromedia Flash Player

Replacement content

Get macromedia Flash Player

Archief

2017

Maart

2016

2015

2012

Juni
November

2011

Onder

Groot nieuws op de cover van Adformatie: de tv-kijker zapt steeds vaker weg bij de reclame. Tjongejongejonge, wat een verrassing! We weten toch dat niemand op reclame zit te wachten?

Het moet een mooi vak zijn: reclame-onderzoeker. Je bevestigt wat met gezond verstand te beredeneren valt. Dit onderbouw je met N=zoveel en een dikke factuur. En huppakkee, laat de discussie maar weer losbarsten. De belanghebbenden vegen hun pad wel schoon. Net als 1, 2, 5, 10 en veel meer jaren geleden.

Ja. Nee. Dacht ik al. Maar weet je? Nee. Dus hoe zit het precies? Op naar het volgende onderzoek.

Mooi vak: reclame-onderzoeker. Je biedt de jongens en meisjes van de marketingpecunia de zekerheid dat ze hun budgetten onderzoeksgedekt spenderen. En dat kunnen ze makkelijker verantwoorden dan het briljante idee uit de onderbuik van een creatief.

En toch, salesjongens en marketingmeisjes, als jullie de kijker wilen vasthouden zal je meer moeten vertrouwen op die onderbuik dan op dat onderzoek.

Reageer op dit bericht

11-04-2009